Meny
Velg seksjon Forside
Klasse 1
Klasse 2
Klasse 3
Klasse 4
Klasse 5
Klasse 6
Klasse 7
Innføringsklassen
Nye 1. trinn 2024-2025
Artikkel
Vedlegg til artikkel
Møtereferat FAU juni 2024
Oversett siden til et annet språk
Translate page to another language
Traducir la página a otro idioma
Foreldrehverdag, nettsted for foreldre
Foreldrehverdag, nettsted .
Møtereferat FAU juni

I møtereferatet kan du lese hvilke saker som ble tatt opp på forrige FAU-møte. Her er et lite utdrag.

Møtet tok opp temaet mobbing ved Lura Skole. Runde to for undersøkelse om klassetrivsel settes i gang nå, og skolen har utarbeidet en plan for videre arbeid i neste skoleår. FAU foreslår å bruke transponder for å nå ut til flest mulig med informasjon. FAU vil også ta opp problemstillingen på Spond og legge ut link til møtereferatene der. Ekstra foreldremøter vurderes, og situasjonen bør nevnes på kommende foreldremøter. Skolen opplyser at resultatene fra elevundersøkelsen er et øyeblikksbilde fra november 2023 og kanskje ikke fullt ut gjenspeiler dagens situasjon. Likevel viser tilbakemeldingene fra elever at det fortsatt er utstrakt bruk av dårlig språk.

Resultatene kommer først i slutten av januar 2024 da de skal bearbeides av Udir. Skolen ønsker tettere dialog og samarbeid med foreldrene for å redusere mobbingen, da ukulturen ikke bare er skolens ansvar. Det ble også påpekt at tidspunktet for gjennomføring av elevundersøkelsen kan påvirke resultatene, og skolen vurderer å gjennomføre undersøkelsen første time mandag som et mulig tiltak.

Det ble diskutert om ordningen med å legge arrangeringen av 17. mai til 2. og 4. klasse skal fortsette. Det ble besluttet at denne ordningen ikke videreføres. Årets arrangement gikk bedre enn forventet, men det var mangel på vakter, noe som førte til unødvendig travle poster. Fra neste år skal det være representanter fra hvert trinn, som tidligere.

Observasjoner fra 17. mai-toget inkluderte behovet for å tilpasse seler til de som skal bære faner og flaggborg, samt forsterking av fanen for å redusere vindbelastningen.